Biegaj z mocą w niemocy - Runmageddon Adventure
6 sierpnia 2020 Maciej

Biegaj z mocą w niemocy

Jeżeli planujesz zakwalifikować się na zawody, mieć lepszy czas w wymarzonym starcie lub po prostu chcesz podnieść swoje tempo, musisz podnieść swój trening na wyższy poziom.

Jak? Odpowiedzią jest STRYD… brzmi obco dla wielu, a warto się z tym zaznajomić. Czym jest STRYD i do kogo jest kierowany? Najprościej ujmując jest to nowoczesne urządzenie oraz system pomiaru mocy (jak w silniku samochodowym) i zużycia energii stworzone specjalnie dla biegaczy. Pomaga w efektywnym, wydajnym treningu biegowym. Pomiary uzyskiwane z czujnika umiejscowionego wprost na stopie biegacza, w połączeniu z progami tętna i mocy, to sekret dotarcia do nowych, osobistych umiejętności. Wykorzystując moc, można wprowadzić optymalną strategię startową, opartą o podążanie za jednym parametrem, który pozostaje stały niezależnie od warunków terenowych.

STRYD mierzy moc chwilową, średnią lub moc odcinka ale także sztywności odbicia, czas kontaktu z podłożem, oscylację pionową, dystans oraz współczynnik obciążenia treningowego. Dzięki tej wiedzy można optymalnie i najbardziej precyzyjnie dobrać jednostki treningowe i pracować nad udoskonaleniem techniki, prędkości i wydolności. Chociaż wszystkie pomiary są użyteczne, dodanie miernika mocy do pozostałych może mieć istotny, pozytywny wpływ na trening i wydajność.

Mówiąc prosto – aby stać się lepszym w określonym zadaniu, musisz ćwiczyć lub trenować to zadanie. Mierniki mocy pomagają nam zobaczyć, jak dobrze nasze konkretne treningi poprawiają sprawność fizyczną. Dzięki czujnikowi mocy można ZOPTYMALIZOWAĆ TRENING, gdyż czujnik pozwala nam zidentyfikować cechy, które stanowią najlepszą okazję do ulepszenia (na podstawie danych odczytanych
w Power Center widać, nad czym trzeba popracować) co przekłada się na dobór środków treningowych w taki sposób, by poprawić swoje wyniki. Na przykład, jeśli twoją słabością w starcie na 5 km jest moc mięśni, powinieneś powoli zaczynać dodawać do treningu sprinty na bieżni, przyspieszać pracę serca, robić trening uzupełniający (taki jak ciężary, ćwiczenia i / lub plyometria). W podobny sposób możemy sprawdzić sztywność wybicia czy ogólną technikę biegania, co przekłada się na efektywniejsze i bezkontuzyjne bieganie.

Są to tylko nieliczne wskaźniki, które dzięki STRYDowi można mierzyć
i porównywać, a które mają istotny wpływ na opracowanie strategii treningowej
i poprawę wyników. O kolejnych istotnych danych i zaletach, które ten mały czujnik nam daje oraz o progresie w treningu z nim, napiszę niebawem, dzieląc się swoimi doświadczeniami po kilku miesiącach współpracy ze STRYD.pl

Iza Lewdoń

, ,